بحران هویت انسان از منظر قرآن(علل و راهکارها)
آدرس اینترنتی:
دسته بندی: آثار مکتوب
ثبت کننده دستاورد: موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران
محل تولید محصول:
تعداد بازدید: 3،073

این پایان نامه توسط خانم مرضیه اسرافیلی از طلاب سطح 3 رشته تفسیر و علوم قرآنی موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه تدوین گردیده است.
استاد راهنمای پایان نامه:حجت الاسلام و المسلمین آقای سید احمد فقیهی
استاد مشاور پایان نامه: حجت الاسلام و المسلمین آقای سخاوتی نصرالله
استاد داور پایان نامه: حجت الاسلام و المسلمین آقای محمد رضا آقایی

چکیده یا فهرست: 

پژوهش حاضر با عنوان علل بحران هویت انسان و راهکارهای رفع آن از منظر قرآن پاسخی است به یکی از مهم ترین دغدغه¬های بشر امروز که در ابتدا به بررسی هویت واقعی انسان و بحران هویت او پرداخته شده است. که بر این اساس انسان دارای دو بعد طبیعی و روحانی است که اصل و حقیقت او همان بعد روحانی اوست و با توجه به نفخه روح الهی در وجود انسان، هویت حقیقی او که به فرموده قرآن کریم قابل تبدیل و تغییر اما قابل تقویت و تضعیف می¬باشد خداخواهی است وبا این معیار، انسانی که از این حقیقت فاصله بگیرد از مقام انسانیت دور افتاده است.
هویت انسان به سه بعد شناختی، گرایشی و رفتاری تقسیم می¬گردد که در درجه نخست مسئله شناخت و معرفت حائز اهمیت است زیرا با شناخت صحیح و دقیق گرایش و انگیزش به سوی مطلوب واقعی و در نتیجه تمام رفتارها در جهت رسیدن به آن شکل می¬گیرد.
با توجه به تعلق انسان به خداوند متعال جدایی و غفلت از او برای انسان بحران هویت را به دنبال دارد .از دیدگاه قرآن انسانی که خویشتن را فراموش نماید ، خدای خویش را نیز فراموش می¬کند. و چنین انسانی زندگی سخت و پر مشقتی خواهد داشت.
در پایان ، علل بحران هویت و راهکارهای رفع آن مورد بررسی قرار گرفته است. که از جمله علل بحران هویت می¬توان به (غفلت از یاد خدا، تکبر ، حب دنیا و طمع به آن، پیروی از هوا و هوس) اشاره نمود.و از جمله راهکارها (ذکرویاد خدا، تواضع، اعتدال در گرایش به دنیا، ترک پیروی از هوا و هوس) می باشد.

محور محصول: 
قالب آثار مکتوب: 
سال تولید محصول: 
زبان محصول: 
نوع مخاطب: 
گروه سنی مخاطب: 
سطح تحصیلی مخاطب: 
گروه جنسی مخاطب: 
تناسب محصول با مباحث قرآنی: 
نویسنده یا نویسندگان: 
استاد راهنما: 
استاد مشاور: 
استاد داور: 

دیدگاه خود را بیان کنید

Image CAPTCHA
بحران هویت انسان از منظر قرآن(علل و راهکارها) | سامانه بازنمای دستاوردهای قرآنی

خطا

وب سایت با یک خطای غیر منتظره مواجه شد. لطفا بعدا دوباره تلاش کنید.