تربيت عاطفي فرزندان از ديدگاه آیات و روايات
آدرس اینترنتی:
دسته بندی: آثار مکتوب
ثبت کننده دستاورد: موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران
محل تولید محصول:
تعداد بازدید: 3،112

پایان نامه حاضر توسط خانم مریم السادات حسینی از طلاب رشته تفسیر و علوم قرآنی سطح 3 موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه تدوین گردیده است.
استاد راهنمای پایان نامه: حجت الاسلام و المسلمین آقای صالح قنادی
استاد مشاور پایان نامه: حجت الاسلام و المسلمین آقای سید احمد فقیهی
استاد داور پایان نامه: حجت الاسلام و المسلمین آقای محمد بهشتی
كليد واژه: تربيت عاطفي، فرزندان، آیات و روایات

چکیده یا فهرست: 

پژوهش حاضر با عنوان تربيت عاطفي فرزند از ديدگاه آيات و روايات پاسخي است به يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي تربيتي بشر امروز كه در ابتدا به بررسي هويّت و ماهيّت تربيت و ابعاد آن و بعد به شناسايي تربيت عاطفي مي‌پردازد.
بر اين اساس تربيت فقط به يك يا دو بعد ختم نمي‌شود بلكه ازديدگاه‌هاي مختلف به آن توجّه شده است كه يكي از مهم‌ترين ابعاد آن كه علاوه بر جسم بر روان و شخصيّت آدمي نيز تأثيرگذار است تربيت عاطفي است كه بسيار حائز اهميّت است و كوتاهي در آن، عواقب ناخوشايندي بر آيندة فرزندان به جا مي‌گذارد.
عواملي كه براي ايجاد تربيت عاطفي نقش مهمّي دارند در ابتدا خانه و خانواده و بالأخص نقش حسّاس و پراهميّت والدين (پدر و مادر) است. والدين اگر به جزئيات و نكات كليدي اين امر مهمّ آشنا بوده و بتوانند از آن به خوبي استفاده نمايند كمك بسيار شاياني به آيندة نيك و درست فرزندان خود خواهند نمود.
البته بايد توجّه داشت كه تلاش براي رسيدن به اهداف عاليه اين تربيت (تربيت عاطفي) تنها مختصّ به والدين و خانواده نيست بلكه عواملي ديگر چون وراثت و جامعه، در پيدايش و بارور ساختن آن نيز نقش بسيار زياد و بااهميّتي دارند. كه نبايد از آن غافل بود.
و در پايان براي رسيدن به يك تربيت عاطفي صحيح و سالم و البته ماندگار و تأثيرگذار شيوه‌هائي پرداخته می¬شود كه مي‌توان به جامع‌ترين آنها يعني تكريم شخصيّت فرزندان و احترام به آنها، ابراز محبّت و مهرورزي و... اشاره نمود.

محور محصول: 
قالب آثار مکتوب: 
سال تولید محصول: 
زبان محصول: 
نوع مخاطب: 
گروه سنی مخاطب: 
سطح تحصیلی مخاطب: 
گروه جنسی مخاطب: 
تناسب محصول با مباحث قرآنی: 
نویسنده یا نویسندگان: 
استاد راهنما: 
استاد مشاور: 
استاد داور: 

دیدگاه خود را بیان کنید

Image CAPTCHA
تربيت عاطفي فرزندان از ديدگاه آیات و روايات | سامانه بازنمای دستاوردهای قرآنی

خطا

وب سایت با یک خطای غیر منتظره مواجه شد. لطفا بعدا دوباره تلاش کنید.